Budowa West Station rozpoczęta

Ruszyła budowa kompleksu biurowego West Station oraz nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. Obiekty powstają bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich ze znakomitym dostępem z takich dzielnic jak Śródmieście, Ochota, Włochy, Mokotów czy Wola. Oba projekty są efektem współpracy Xcity Investment Sp. z o.o., PKP S.A. oraz międzynarodowej grupy deweloperskiej HB Reavis.

Ruszyła budowa kompleksu biurowego West Station oraz nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia. Obiekty powstają bezpośrednio przy Alejach Jerozolimskich ze znakomitym dostępem z takich dzielnic jak Śródmieście, Ochota, Włochy, Mokotów czy Wola. Oba projekty są efektem współpracy Xcity Investment Sp. z o.o., PKP S.A. oraz międzynarodowej grupy deweloperskiej HB Reavis.

Kompleks biurowy West Station składa się z dwóch trzynastokondygnacyjnych budynków o całkowitej powierzchni najmu 67 000 m². W ramach inwestycji powstanie również trzypoziomowy garaż podziemny, na którym do dyspozycji podróżujących i mieszkańców Warszawy oddanych zostanie 130 ogólnodostępnych płatnych miejsc parkingowych.

- Doskonała lokalizacja kompleksu West Station, w bezpośrednim sąsiedztwie dworca kolejowego Warszawa Zachodnia, nieopodal dworca autobusowego i licznych przystanków, zagwarantuje przyszłym najemcom doskonałe połączenie komunikacyjne nie tylko ze wszystkimi dzielnicami Warszawy, ale również innymi miastami Polski. – zauważa Stanislav Frnka, Prezes Zarządu HB Reavis Poland.

Pierwszy etap inwestycji będzie gotowy w IV kwartale 2016 r., a drugi – w I półroczu 2018 r. W gronie pierwszych najemców obiektu znajdą się m.in. spółki należące do Grupy PKP, tzn. PKP S.A., PKP Informatyka oraz PKP Intercity.

Obiekt został zaprojektowany zgodnie z wytycznymi wyznaczonymi przez nowy standard energetyczny budynków, który wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2017 r. Wszystkie budynki wchodzące w skład inwestycji będą spełniały najwyższe wymagania efektywności energetycznej i będą zasilane wyłącznie energią pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Planowane jest uzyskanie dla inwestycji certyfikatu BREEAM na poziomie Excellent.

Autorem koncepcji architektonicznej zarówno dworca, jak i kompleksu biurowego, jest firma FS&P ARCUS sp. z o.o. Projekt jest osobiście nadzorowany przez prezesa firmy, Mariusz Ścisło, który pełni również funkcję prezesa Stowarzyszenia Architektów Polskich (SARP).

Nowy dworzec Warszawa Zachodnia powstanie zupełnie od podstaw. Na dworcu znajdą się wszystkie funkcje potrzebne do obsługi pasażerskiej. W holu pojawi się 6 stanowisk kasowych, wydzielona zostanie też powierzchnia pod biletomaty, bankomaty i skrytki bagażowe. Podróżni będą mogli skorzystać też z oferty handlowo-usługowej dworca.

W obiekcie znajdą się specjalne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych – ścieżki prowadzące dla osób niewidomych i niedowidzących, dostosowane toalety, okienka kasowe z obniżonym blatem, dostosowane do obsługi osób niepełnosprawnych i wyznaczone miejsca parkingowe przed dworcem. W budynku pojawią się również windy i schody ruchome.

Dzięki inwestycji podróżni i mieszkańcy Warszawy zyskują dodatkowy dworzec, który zwiększa tym samym powierzchnię pasażerską na Warszawie Zachodniej – mówi Jarosław Bator, członek zarządu PKP S.A. – Nowy dworzec będzie gotowy już za rok. Ten nowoczesny obiekt będzie stanowił pierwszy element najwyższej klasy węzła przesiadkowego w tej części Warszawy – dodaje.

W ramach projektu powstaną również miejsca parkingowe dla podróżnych. Przed budynkiem dworca pojawi się ponad 30 stanowisk typu kiss&ride. Na terenie dworca przewidziano również specjalne miejsca postojowe dla taksówek.

Ważnym elementem inwestycji jest również rewitalizacja otoczenia, w tym przedłużenie istniejącej ścieżki rowerowej, tak aby połączyła nowy gmach dworca kolejowego Warszawa Zachodnia z centrum Warszawy, a także przebudowa skrzyżowania Al. Jerozolimskich oraz ulicy ppłk. M. Sokołowskiego „Grzymały”.

Zgodnie z planem budowa nowego dworca zakończy się w IV kwartale 2015 roku.